1. Čtyři základní komponenty "Vzdělání založeného na rozvoji vědomí"
(1) Zážitek a studium vědomí; (2) Studium standardních předmětů ve světle vědění o vědomí; (3) Výukové techniky založené na vědomí; (4) Životní styl bez stresu, harmonické a blahobytné prostředí.
Souhrn:
1. Tvořivý potenciál mysli je nekonečný, má svůj základ v neohraničeném poli čisté intaligence, Transcendentálním vědomí.
2. Pole Transcendentálního vědomí, v chápání a v jazyce kvantové fyziky, je sjednoceným polem všech zákonů přírody.
3. Sjednocené pole všech zákonů přírody — Transcendentální vědomí — můžeme přímo zažít prostřednictvím praktikování Transcendentální Meditace a TM-Sidhi programu.
4. Jak jedinec opakovaně zažívá Transcendentální vědomí, fungování celého nervového systému se stává více integrované a účinější, což vede k širokému spektru zlepšení - v mentálních schopnostech, fungování mozku, osobním a profesionálním životě, dosžení v denodenní aktivitě.
5. Pokračujjící praxe Transcendentální Meditace a TM-Sidhi programu rozvíjí vyšší stavy vědomí, ve kterých jedinec zažívá trvalý stav naplnění čímž spontánně přispívá účinným způsobem k rozvoji sebe a společnosti.
6. Praxe této technologie ve velkých skupinách vytváří vliv koherence a pozitivity ve společnosti, snižuje negativní trendy a zvyšuje pozitivní trendy.
7. Ve vzdělávacích institucích, tato technologie a vědění roozvoje poznávajícího, integrovaná s poznaným prostřednictvím různých disciplín, dělá vzdělávání plně kompetentní k dosažení nejvyšších cílů.